І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ЛІЦЕЙ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ створений рішенням п’ятдесят восьмої сесії Тернопільської міської ради №6/58/127 від 31.03.2015 року шляхом реорганізації (поділу) ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ «ШКОЛА-ЛІЦЕЙ №13» ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ, створеного рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №5/26/31 від 30.04.2009 року, і є його правонаступником у встановленому порядку.
1.2.ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ЛІЦЕЙ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ, надалі в тексті ліцей, заснований на власності територіальної громади м. Тернополя, в своїй діяльності підпорядкований уповноваженому органу Тернопільської міської ради – Управлінню освіти і науки.
Організаційно-правова форма – комунальна організація ( установа,заклад).
1.3. Місцезнаходження ліцею: м. Тернопіль, вул. Винниченка,6.
1.4.Повне найменування навчального закладу: ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ЛІЦЕЙ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ, скорочене найменування – ТПЛ СП.
1.5.Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в територіальних органах Державного казначейства, печатку, штамп, ідентифікаційний код, власну символіку.
1.6.Засновником (власником) Ліцею є Тернопільська міська рада (далі -засновник).
1.7.Ліцей – загальноосвітній навчальний заклад, який забезпечує відбір та спортивну підготовку обдарованої молоді, створює умови для розвитку їх індивідуальних здібностей з метою досягнення високих спортивних результатів у поєднанні із здобуттям відповідної освіти. 1.8.Головними завданнями ліцею є:- здобуття вихованцями закладу повної загальної середньої освіти;- пошук і відбір спортивно обдарованих дітей та молоді; - організація інтенсивного та високоефективного навчально-тренувального процесу, забезпечення участі учнів у змаганнях;- створення учням сприятливих умов для поєднання
інтенсивних тренувань з навчанням, відпочинком, відновленням сил і
енергії; - виховання та навчання талановитих, спортивно обдарованих, фізично розвинених учнів – патріотів своєї держави, спроможних представляти Україну на міжнародних змаганнях найвищого рівня; - проведення профорієнтаційної роботи зі спортивною молоддю. 1.9.Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №778 та власним Статутом. 1.10.Статут затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та реєструється місцевим органом виконавчої влади.
Зміни до Статуту розробляються ліцеєм та його засновником на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №28 від 22.01.2014, та положення про відповідний тип загальноосвітнього навчального закладу, затверджуються управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та реєструються відповідно до чинного законодавства.
1.11.Діяльність ліцею будується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей з національною історією й культурою; диференціації та оптимізації змісту й форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.
1.12.Ліцей здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом .
Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
1.13.Мова навчання у ліцеї – українська.
Профіль навчання - спортивний.
Класи у закладі формуються за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу.
1.14.Ліцей має право:
1.15.У ліцеї створюються та функціонують:
- предметні методичні об’єднання, циклові методичні комісії
- методичне об’єднання класних керівників;
- науково-методична рада;
- педагогічна рада;
- Рада ліцею.
Також може створюватися піклувальна рада ліцею.
1.16.Медичне обслуговування учнів здійснюється фахівцями міських закладів охорони здоров’я та Тернопільського обласного комунального лікарсько-фізкультурного диспансеру.
1.17. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.18.Мікрорайон для ліцею не встановлюється. Учні зараховуються незалежно від місця їх проживання.
2.1. Ліцей планує свою роботу відповідного до перспективного та річного планів роботи.
У плані роботи відображаються основні найголовніші питання роботи ліцею, визначаються перспективи його розвитку відповідно до стратегічного напрямку, визначеного засновником.
Річний план роботи обговорюється педагогічною радою та Радою ліцею.
Зарахування учнів до ліцею здійснюється на конкурсній основі в порядку, встановленому МОН.
Керівник ліцею зобов'язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до ліцею, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.
2.10. У конкурсному відборі можуть брати участь учні незалежно від місця проживання.
2.11.Конкурсні випробування здійснюються на безоплатній основі.
2.12. Робочі групи з числа педагогічних працівників розробляють Правила конкурсного приймання, що обговорюються на спільному засіданні педагогічної ради і ради навчального закладу, схвалюються ними та затверджуються директором навчального закладу за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
Оголошення щодо умов і термінів проведення конкурсу розміщується в приміщенні ліцею та доводиться до відома населення через засоби масової інформації.
У ліцеї викладання предметів інваріантної та курсів варіативної проводяться у формі двох уроків підряд (пар).
Семестрове та річне оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється обов’язково у 12-ти бальній системі.
2.35.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно- гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.36.Учні ліцею, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного предмета, систематично порушують дисципліну, спортивний режим, правила внутрішнього розпорядку, за висновками медичної комісії Тернопільського обласного лікарсько-фізкультурного диспансеру про заборону займатися фізичною культурою, певними видами спорту, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть відраховуватися.
За рішенням педагогічної ради ліцею та за погодженням управління освіти і науки, як засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення статуту допускається відрахування учнів із ліцею та переведення їх до закладу за місцем проживання.
У разі незгоди учня (батьків або осіб, які їх замінюють) з відрахуванням з ліцею, він може оскаржити дії директора до ради ліцею. За поданням ради управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради створюється комісія, що визначає правомірність відрахування. Висновки цієї комісії є остаточними.
За учнями ліцею зберігається право вільного переходу до відповідного класу загальноосвітніх навчальних закладів.
2.37.Навчання у ліцеї завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма й порядок державної підсумкової атестації, а також переведення й випуск учнів визначаються відповідними документами Міністерства освіти і науки України.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільненні від державної атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та МОЗ.
2.38.Ліцеїстам, які досягли значних успіхів у навчанні, встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: грамоти, подяки, грошові премії (в межах коштів, передбачених на ці цілі), подарунки.
2.39.Основною структурною одиницею ліцею є класи. Вони формуються адміністрацією ліцею на основі вікових та психофізичних особливостей, обраного виду спорту.
2.40.Кількість учнів та класів встановлюється один раз на початок кожного навчального року і затверджується наказом директора ліцею.
2.41.Наповнюваність груп, їх поділ на підгрупи при вивченні профільних та інших предметів визначається відповідно до чинного законодавства.
2.42.Виховання учнів (вихованців) у закладі здійснюється під час проведення уроків та тренування в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.43.Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
2.44.У ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів ліцею до вступу в будь-які об`єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
ІІІ.УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
3.1.Учасниками навчально-виховного процесу у ліцеї є:
3.2. Статус учасників навчально-виховного процесу ліцею, їхні права та обов’язки визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3.Учні мають право:
3.4.Учні зобов’язані:
3.5.За невиконання ліцеїстами своїх обов’язків, правил внутрішнього розпорядку ліцею, порушення цього Статуту на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
3.6. Дисципліна в ліцеї дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.
3.7. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
3.8. Педагогічними працівниками ліцею можуть бути особи з високими моральними якостями, фізичний та психічний стан яких дозволяє виконувати професійні обов’язки, такі, що мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи у різних напрямках, в тому числі - вихованню підростаючого покоління любові до рідного міста, шанобливого ставлення до його історичних та культурних цінностей.
3.9. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників, трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
3.10. Прийом на роботу педагогічних працівників здійснюється шляхом укладення трудового договору. До навчально-виховної роботи в ліцеї можуть залучатися викладачі вищих навчальних закладів, а також спеціалісти наукових установ та організацій.
3.11. Педагогічні працівники мають право на:
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність ліцею, здійснюється лише за їх згодою.
3.12. За творчі досягнення педагогічних працівників та особливі успіхи ліцеїстів можливе використання різних форм матеріального та морального заохочення педагогічних працівників за рахунок економії фонду заробітної плати та додаткових джерел фінансування.
3.13. Педагогічні працівники зобов’язані:
3.14.Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку ліцею, не виконують посадових обов`язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
3.15.У ліцеї обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Вона здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.16.Педагогічні працівники, які за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством.
Інженерно - технічні працівники та навчально-допоміжний персонал приймається на роботу і звільняється директором ліцею згідно з чинним законодавством в межах затвердженого штатного розпису.
Їхні права та обов’язки регулюються трудовим законодавством, правилами внутрішнього трудового розпорядку ліцею.
3.17.Батьки учнів (особи, які їх замінюють) є учасниками навчально-виховного процесу з моменту зарахування їхніх дітей до ліцею.
3.18.Батьки учнів (особи, які їх замінюють) мають право:
3.19.Батьки учнів (особи, які їх замінюють) несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання та їх виховання.
Вони повинні постійно дбати про:
ІV. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
4.1.Управління та контроль за навчальним закладом здійснюється його засновником та управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
4.2.Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснює його директор. Директором закладу може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому МОН.
Директор координує діяльність всіх ланок роботи ліцею, представляє ліцей у стосунках з іншими органами, організаціями, діє в межах повноважень, визначених чинним законодавством.
4.3. Директор ліцею та його заступники призначаються наказом начальника управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
Звільняються директор ліцею та його заступники з посади наказом начальника управління освіти і науки Тернопільської міської ради. Звільнення заступників директора ліцею може здійснюватися у тому числі і за поданням директора з дотриманням чинного законодавства та висновку експертної комісії.
Штатний розпис ліцею розробляється директором та затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
Директор призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов`язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та статутом закладу.
4.4.Основною формою державного контролю за діяльністю ліцею є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше одного разу на 10 років у порядку, встановленому МОН України.
4.5.Управління ліцею здійснюється на основі принципів демократії, гуманізму, відповідальності, поєднання колегіального і одноосібного управління.
4.6.Для забезпечення ефективного управління навчально-виховним процесом та організації науково-методичної роботи можуть вводитися додаткові посади згідно чинного законодавства.
4.7. Вищим органом громадського самоврядування ліцею є конференція колективу, що скликається не менше одного разу на рік.
Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників ліцею – 5, учнів – 5, батьків і представників громадськості – 5.
Обрання делегатів оформляється протоколом.
Термін делегатів повноважень становить 2 роки з дня їх обрання.
4.8. Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати конференцію мають голова Ради ліцею, делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор ліцею, засновник.
4.9. Конференція ліцею:
4.10. У період між конференціями діє Рада ліцею.
4.11. Метою діяльності Ради ліцею є:
- сприяння демократизації й гуманізації навчально-виховного процесу;
4.12. Основними завданнями Ради є:
4.13.До Ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів, батьків і громадськості. Представництво в Раді й загальна її чисельність (непарне число) визначаються конференцією ліцею.
4.14. Рада ліцею діє на засадах:
Рада працює за планом, що затверджується конференцією. Кількість засідань визначається їхньою доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора ліцею, засновника, а також членами Ради.
Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради. Рішення Ради, що не суперечать законодавству України та Статуту навчального закладу, доводяться в 7–денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх заміняють, та громадськості.
4.15.У разі незгоди адміністрації ліцею з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання. До складу узгоджувальної комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету ліцею.
4.16. Очолює Раду ліцею голова, який обирається із складу Ради.
Голова Ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не може бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою.
4.17. Рада ліцею:
4.18. При навчальному закладі за рішенням конференції може створюватися та діяти піклувальна рада.
4.19. У ліцеї створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор ліцею.
4.20. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу,
- варіативної складової робочого навчального плану;
- планування та режиму роботи ліцею;
- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
- участі в інноваційній та експериментальній діяльності ліцею, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
- морального та матеріального заохочення учнів та працівників ліцею;
- морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально- виховного процесу;
4.21. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб ліцею. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Рішення педагогічної ради є обов’язковими для виконання всіма педагогічними працівниками.
4.22. Директор ліцею згідно контракту:
4.23.Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
5.1.Матеріально-технічна база закладу включає будівлі,
споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
5.2.Майно ліцею належить йому на правах оперативного управління, на праві власності територіальній громаді міста, рішення про заснування і статуту.
5.3.Для забезпечення навчально-виховного процесу база ліцею складається з навчальних кабінетів, спортивного, кабінету інформатики.
6.1.Ліцей - неприбутковий бюджетний заклад.
6.2.Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.
6.3.Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
- кошти засновника;
- кошти місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти.
Додатковими джерелами фінансування є:
- плата за надання додаткових освітніх послуг;
- кошти, одержані за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані навчальним закладом на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян;
- дотації з місцевих бюджетів;
- валютні надходження;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій, окремих громадян;
- інші кошти.
6.4.Ліцей може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Планові завдання на розвиток будь-яких платних послуг не встановлюється.
6.5.Порядок ведення бухгалтерського обліку у ліцеї визначається чиним законодавством.
За рішенням засновника у ліцеї бухгалтерський облік ведеться самостійно.
6.6.Кошти ліцею зберігаються на його рахунках в територіальних органах Державного казначейства і знаходяться у повному його розпорядженні. Не використані за звітний період кошти вилученню не підлягають за умови виконання ліцеєм розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.
6.7.Заборонено розподіл отриманих доходів ( прибутків) або їх частини серед засновників ( учасників), членів закладу, працівників ( крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних осіб.
Доходи ( прибутки) закладу використовується виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності передбачених цим Статутом та іншими підзаконними актами.
6.8.За погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради ліцей має право:
- затверджувати структуру ліцею;
- розробляти штатний розпис;
- встановлювати посадові оклади і ставки у відповідності з діючими схемами без збереження середніх окладів і без дотримання співвідношення чисельності керівників, викладачів, навчально-допоміжного та технічного персоналу в межах утвореного в установленому порядку фонду заробітної плати;
- змінювати розміри надбавок або відміняти їх повністю;
- встановлювати працівникам ліцею доплати згідно чинного законодавства;
- визначати порядок і розміри преміювання працівників, виходячи з ефективності та якості їхньої праці в межах фонду оплати праці (фонду матеріального заохочення).
6.9.Ліцей має право на придбання та оренду необхідного приміщення, обладнання та інших матеріальних ресурсів, може користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації, фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.
6.10.За наявності фінансових можливостей (асигнувань) ліцею додатково можуть виділятися бюджетні кошти на спортивний інвентар, організацію та проведення спортивних заходів, участь в спортивних змаганнях, факультативах, консультаціях, індивідуальних навчаннях та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси, спортивні секції, тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.
6.11.Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1.Ліцей за наявності незалежної матеріально-технічної та соціально-культурної бази власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, спортивних змагань, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2.Ліцей має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
7.3.Участь ліцею у міжнародних програмах, спортивних змаганнях, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ
8.1.Державний контроль за діяльністю ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відповідні органи управління освітою.
8.3.Основною формою державного контролю за діяльністю ліцею є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
8.4.У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) ліцею з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником (власником) відповідно до законодавства.
8.5.Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням Міністерства освіти і науки України за поданням органу громадського самоврядування ліцею або відповідного органу управління освітою.
8.6.Атестованому закладу, що здійснює підготовку за рівнем базової або повної загальної середньої освіти, підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.
9.1.Рішення про реорганізацію або ліквідацію ліцею приймає засновник.
Реорганізація ліцею відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ліцеєм.
У разі ліквідації ліцею його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи ( у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
9.2.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів та кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
9.4.Ліквідація чи реорганізація ліцею здійснюється згідно з чинним законодавством.
9.5 При реорганізації чи ліквідації ліцею учням, які навчалися в ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства.
9.6.При реорганізації чи ліквідації ліцею працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.